Thursday, June 23, 2011

Adobe Premiere Pro 2.0


salam..
sory sebab lama x update blog ni...bz cikit (bz la sgt).
ok, kali ni sy nk cerite tentang pembelajaran terbaru saya mengenai softwarevideo aditing.
sofware yang aku sedang belajar ni ialah Adobe Premiere Pro 2.0. software ni digunakan untuk membuat atau mengedit apa jua bentuk video atau multimedia.

dahulu aku wat video just guna Window Movie Maker je..kali ni aku guna satu software yg boleh dikatakan advance sikit la bagi aku...mungkin aku dah ketinggalan.tapi aku akan cuba sedaya upaya aku untuk mengikuti dunia teknologi. kadang2 teringin jugak nk jadi editor video ni. sebab memang minat...tapi apakan daya...eh, malalut jauh plak aku ni..

ok2..software ni aku dapat dari pelajar IKBN kursus multimedia. depa la yg bagi kat aku software ni.so aku bila time aku free, aku menghabeskan masa aku untuk explore apa yang ada dlm software ni....contohnya macam effect, translation, audio, title, layer dan mcm2 lagi...

aku belajar benda ni pun sebab akak ipar aku suh watkan satu video montaj untuk sambutan hari guru,...so aku pun try la ambik tugasan tu.dah dekat 2 minggu aku explore benda tu..Alhamdulillah...best belajar buat video ni sebenarnye...hilang stress...

so, moral of da story, aku nk nasihatkan kepada yg sempat baca entry aku, jgn lah kita putus asa sebelum kita mencuba nya dahulu...try dulu, baru tahu...cara tu la kita nk tahu dimanakah tahap potensi kita yang sebenarnya..bak kata pensyarah aku (Dr Lukman), jgn siksa diri sendiri. try buat dulu...jadi,SELAMAT BERAMAL...

1 comment: