Monday, April 4, 2011

friend vs gf@bf

yang mana 1???

persoalan ini sering diutarakan oleh si couple. btul x? (bagi yang penah couple)

tapi any answer tidak ada yg betul atau yang salah.. mereka memberi jawapan mengikut pandangan dan persepsi mereka..aku ada sebab untuk kata kawan lagi penting daripadagf@bf. aku ada alasan nk kata bf@gf lagi penting daripada kawan.

terdapat beberapa kes yang boleh aku kongsikan dgn anda semua.

kes 1:
si A berpendapat gf@bf lagi penting daripada kawan. kenapa???

A mengatakan kawan hanyalah berada dgn kita sekejap sahaja. tapi gf@bf ada dgn kita lama sgt.menurut si A, gf@bf senang untuk berurusan.cthnya jika hendak pinjam duit. bagi beliau kawan susah untuk beri dia pinjam duit. pinjaman disini dlm kuantiti @ nilai yang banyak. (dia ingat kawan tiada duit).

tapi aku xsetuju pandangan si A kerana dia melihat dari segi sumber kewangan. dia tidak melihat dari segi apa yang akan berlaku jika si A clash. aku hampir mengingati beliau dimana pada suatu malam kereta gf@bf rosak. dan si A menelefon member aku untuk perbaikikan. persoalan disini. kenapa dia xpanggil gf @bf dia yg buat/perbaiki. dulu kata kawan xpenting. tapi bila susah cari kawan..

kes 2:

si B sgt sibuk dgn rakan2 nya..sehinggakan gf dia sgt marah kerana kurang masa diluangkan dgn bersama. si B sgt mementingkan kawan2nya. si B sgt menjaga hati kawan2 dia sehingga sggup menyusahkan diri untuk berusaha menolong kawan2nya.

gf si B tidak puas hati. mereka sering bergaduh kerana gf si B sering mengatakan si B tidak pedulikan perhubungan mereka.

jika terdapat ajakan daripada kawan2 nya, si B sanggup cancel rancangan dgn gf nya..hal ini menyebabkan perhubungan mereka bertambah dingin. walaubagaimanpun si B dapat memujuk gf nya.

secara kesimpulannya kita boleh memberikan pelbagai jawapan untuk mempertahankan pandangan kita..
tetapi dalam mempertahankan pandangan kita, kita perlu lihat dari sudut yg lebih jauh..dari sudut 10 tahun akan dtg...

moral of da story..
jika bercouple, bahagi2 kanlah masa dgn gf@bf dan kawan2...ada masa kita dgn kawan. ada masa kita dgn gf@bf. hal ini adalah kerana untuk mengelakkan kita supaya menjadi boring dan untuk mengelakkan perhubungan dgn gf@bf itu putus.

kesemua cerita diatas tiada kena mengena dgn sesiapa.baik yg hidup mahupun yang telah meninggal dunia.
selamat beramal.

No comments:

Post a Comment